Kategorije
Matični vrtić

Što je pretilost?

Pod pretilošću podrazumijevamo veliki suvišak masnog tkiva u tijelu. Dijagnoza pretilosti se postavlja na temelju indeksa tjelesne mase koji se izračunava pomoću visine i težine osobe.

Koje su posljedice pretilosti?

• kardiovaskularna oboljenja (povišen tlak, stvaranje plaka u stijenci krvnih žila)
• diabetes melitus tip 2- stanje u kojem organizam ne proizvodi dovoljno inzulina koji nam je potreban kako bi šećer iz krvi dospio u sve stanice
• apnea – prestanak disanja tijekom spavanja (masne naslage oko gornjeg dišnog puta mogu ometati disanje)
• problemi s bubrezima
• ortopedske komplikacije (bolest zglobova)
• psihosocijalne poteškoće (depresija, smanjena kvaliteta života)
• otežana socijalizacija s vršnjacima

Kada se zabrinuti?

Pretilost je sama po sebi razlog za brigu, a posebno ako se javlja prije šeste godine jer se tada javlja prirodni obrat u metabolizmu tjelesnih masnoća, tj. udio masnog tkiva u organizmu se ponovno počinje povećavati.

Prevencija pretilosti

• tjelovježba
• zdrava prehrana (prehrana prema piramidi zdrave prehrane, zamijeniti nezdravo zdravim, npr voće umjesto slatkiša; izbjegavanje gotovih jela i brze hrane )
• promjena načina života
• učiniti obroke ugodnijim na način da cijela obitelj jede skupa, bez distrakcija poput televizije; ponuditi zdrave namirnice, za početak ponuditi male porcije

Piramida pravilne prehrane

• žitarice – kruh, riža, tjestenina
• voće
• povrće
• meso, jaja, riba
• mlijeko i mliječni proizvodi
• slatkiši, čips i gazirana pića – ograničiti unos

Mali savjeti za pravilnu prehranu:

• Konzumirajte svježe voće i povrće
• Smanjite unos soli i šećera, ograničite djeci slatkiše i gazirane napitke
• Smanjite unos namirnica bogatih praznim kalorijama (čips, slakiši, brza hrana….)
• Smanjite unos zasićenih masnih kiselina (maslac, svinjska mast, masno meso), te radije koristite kvalitetne masnoće ( npr. maslinovo ulje)
• Konzumirati što više proizvoda od punog zrna, krto meso i ribu
• Izbjegavajte prženje hrane

Zapamtiti: Djeca uče primjerom. Kako bismo promijenili loše navike, potrebna je suradnja cijele obitelji. Razgovarajte s djetetom, objasnite mu na njemu primjeren način, važnost pravilne prehrane. Imajte strpljenja i nemojte odustajati s uvođenjem zdravije ishrane ako ju dijete u početku odbija- loše navike je teško promijeniti, ali ne i nemoguće.

IconAktualno
Zatvori